Aquest bloc va dirigit bàsicament a mestres d'educació Infantil, encara que també pot ser d'interès per a pares i alumnes; on tots vosaltres hi podeu trobar diversa informació on-line d'interès per a la vostra tasca. Alhora també trobareu enllaços que us portaran a activitats per infants.

dissabte, 29 de maig del 2010

Amanida de colors!!!

BoN dIa!!!

Avui tot rebuscant llibres per casa he trobat un llibre de cuina per a infants que em vaig comprar fa força temps, on hi ha una gran quanitat de receptes per fer tallers de cuina amb infants que són super interessants.


Hem pensat que aquest tema de les receptes de cuina podria ser un nou tema del nostre blog i per iniciar aquest apartat, explicarem la recepta "Amanida de Colors", mmmmmm!!! quina bona pinta, jejeje!!!


Nom: Amanida de colors.

Cuina: Mediterrània.

Nivell: Fàcil.


Materials: Fusta, ganivets, escorredora, tisora, ratllador i safata.

Tècnica: Fred.

Ingredients: 1 enciam, 1/2kg de pastanaga, 1/2kg de cogombres, 2 pomes, 1/4 de kg de col lombarda i sala: vinagreta de iogurt.

Preparació:

1. Netegeu i escorreu les verdures.
2. Peleu i talleu les verdures.
- Les pastanagues ratllades o a rodanxes.
- l'enciam i l acol a tires fines.
- la poma a làmines fines o a daus.
- el cogombre a talls.
3. Amaniu amb la vinagreta.
Orientacions:

En el desenvolupament del taller de cuna és tan important la realització de la recepta com l'experimentació a través dels sentits de tots els ingredients abans, durant i després de l'elaboració del plat, per tal de prendre consciència dels nostres sentits i de gaudir plenament de l'acte d'alimentar-se.

Aquesta recepta dóna a conèixer a infants i joves una gamma àmplia d'hortalisses i fruita que permet descobrir una gran varietat de colors, olors, textures i sabors; d'aquesta manera ajudem a introduir i/o consolidar les verdures fresques en la seva dieta.

Això només és una petita pinzellada de tot allò que anirem incloent en aquest apartat destinat únicament a cuinar amb els més petits.

Us animem a fer tallers de cuina amb els més petits de la casa o amb els vostres alumnes.

Fins aviat!!! :)

dimecres, 26 de maig del 2010

Endevinalles!

Bon dia amics!

Com hem vist que us ha agradat això de les endevinalles, hem fet una altra activitat semblant però, aquesta vegada també inclou sons. Proveu-lo, proveu-lo... vuereu que divertit és!! Segur que us en sortiu sense cap problema!

http://dl.dropbox.com/u/7894048/ENDEVINALLES.ppt

dimarts, 25 de maig del 2010

Això va de cançons!!!

Hola bona tardaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Avui ens dirigim a vosaltres per presentar-vos un cançoner que hem trobat rebuscant per unes pàgines d'Internet.

Podeu accedir a la pàgina web fent un simple "click" al títol, on i podeu trobar un cançoner ampli amb moltes cançons.

Us animem a visitar-lo, ptonssssssssssssssss ;)

dissabte, 22 de maig del 2010

Endevina, endevinalla per els més petits!!!


papallonesacolorides">Cristina i Montse.


Una mica de psicologia, el desenvolupament dels infants!!!


Hola molt bon dia!!!

Avui ja som dissabte i ja falta poc per arribar al final de la setmana, però nosaltres continuem incansables i publicant articles que són d'interès per tots vosaltres al nostre blog.

Aquesta vegada amb un article de gran interès principalment per a famílies, és un article que ens fa una pinzellada molt general de Què significa desenvoluparse?; moltes vegades és un terme que costa de definir, d'entendre...i fins i tot abstracte.

- QUÈ SIGNIFICA EXACTAMENT DESENVOLUPARSE?-

"Ya quedaron atrás la épocas en las que se discutía sobre el desarrollo del niño depenía exclusivamente de su herencia genética o del entorno en que vivía. En la actualidad, se sabe con certeza que cada niño lleva su plan de desarrollo perfectamente codificado en los genes. Pero para que pueda desarrollar todas sus aptitudes necessita que desde el primer momento se les apoye con cariño y se les proporcione los estímulos adecuados. Además de la alimentación y cuidados, los niños necesitan senitrse protegidos y notar que se apoya su personalidad individual. Hay que combinar la protección con la estimulación.

Su niño tiene sus propias facultades y sus propias exigencias, pero necesita que se le ayude y se les estimule para poder seguir adelante y llegar a convertirse en un adulto equilibrado, sociable y feliz. Es una misión de gran responsabilidad para los padres. Una vez padres, ¡Padres para siempre!".
Aquest article l'hem extret de: Pulkkinen, Anne (2007), Juegos con niños a partir de los 2 años. Hospitalet-Barcelona, Espanya: Editorial Hispano Europea, S.A. 2007.

Esperem que us hagi agradat.
Fins aviat, us animem a visitar el nostre blog. Molts ptons blogers/blogeres.

dimecres, 19 de maig del 2010

Manualitats, fem una papallona!!! ;)

Hola, Hola, Hola...molt bon diaaaaaaaaaaaa...!!!

Us presentem una manualitat que va molt lligada amb el nom del nostre blog, sabeu que farem????? PAPALLONES DE COLORS.

COM FER PAPALLONES DE COLORS:

· Material necessari:

- Paper de cel·lulosa, seda, xarol, pinotxo...
- Tissores.
- Elements de decoració per els fulls: Gomets, pintura de dits, temperes..., tot allò que ens vingui a la ment o que tinguem.
- Pipetes.

· Realització:

- Agafarem trossets de paper una mica grans i deixarem que els infants els decorin al seu gust.
- Quan ja estiguin decorats els cargolarem pel mig, tot arrugant-los una mica de les bandes, en forma de papallones.
- Els lligarem per el mig amb les pipetes que cargolarem en forma d'antenes.
- Ja està llest!!!

· Anotacions:

- Les podeu penjar a les parets de l'aula en belcor, les podeu penjar al sostre amb fil de pescar, les podeu enganxar amb celo a la tapa de l'àlbum...


És una activitat molt fàcil i divertida que us animem a fer amb els vostres alumnes, fills, nebots... queden molt divertides i són molt boniques per decorar ara que ja arriba l'estiu, el sol, la calor...

L'espai de treball dels infants és molt important per el seu aprenentatge, per aquest aspecte és important que sigui acollidor i còmode; i creïem que aquesta és una bona manera de donar un toc primaveral a la vostra aula.

Fins aviat, esperem que us hagi agradat i us animeu a fer-ho!!!

La polèmica de les vacances escolars!!!

Molt bona tarda!!!

Ja tornem a estar per aquí, aquesta vegada no per parlar d'un tema qualsevol, sinó per explicar la gran polèmica de les vacances escolars dels infants.

A continuació podeu trobar un vídeo adjunt extret de la pàgina web de tv3 del programa "Els matins de tv3" de gran interès sobre aquest tema on s'estableix un debat sobre el tema que és de gran interès per a pares i professors/es, ja que les persones que intervenen són de les dos parts.

http://www.tv3.cat/videos/1016419/Les-vacances-escolars (En parlem amb Montse Ros, secretària general de la Federació d'Ensenyament de CCOO; Jaume Carbonell, pedagog i director de "Quaderns de Pedagogia"; Judith París, mare de dos nens, i Eusebi Villar, pare d'una nen).

Nosaltres, pensem que és interessant tenir diferents visions sobre el tema no simplement mirant aquest vídeo, sinó que desprès complementant l'informació sobre el tema per tenir diverses visions i alhora poder fer una valoració crítica.

En espera dels vostres comentaris,

Molts ptonssssssssssssssssss ;)

dimarts, 18 de maig del 2010

Sabeu que els nens ens diuen coses a través dels seus dibuixos?


Un dibuix ens pot transmetre moltes més coses del que sembla a simple vista. Els dibuixos són una de les millors formes d'expressió dels nens. A través dels seus traços podem saber com són, el que pensen i el que senten. I els pares hem d'aprendre a interpretar-los si volem conèixer-los més a fons.
Per al nen, els seus gargots i dibuixos són l'expressió correcta dels seus sentiments i emocions. Qualsevol traç pot ser suficient per a descriure el seu món. Gràcies a l'anàlisi dels seus dibuixos podem comprendre el que el nen vol dir sobre el seu interior i el món que li envolta. A través del dibuix podem conèixer la part més inconscient del nen, per això hem d'observar els missatges que ens transmet i no la perfecció de les seves creacions. A continuació os mostrem els principals detalls a tindre en compte en els dibuixos del vostre alumne/fill:
  • Posició del dibuix: tot el que dibuixa el nen en la part superior del paper està relacionat amb el cap, l'intel·lecte, la imaginació, la curiositat i el desig de descobrir coses noves. La part inferior del paper ens informa sobre les necessitats físiques i materials que pugui tenir el nen. El costat esquerre indica pensaments que giren entorn del passat, mentre el costat dret al futur. Si el dibuix se situa en el centre del paper representa el moment actual.
  • Dimensions: els dibuixos amb formes grans mostren certa seguretat, mentre els de formes petites solen estar fets per nens que normalment necessiten de poc espai per a expressar-se. Poden també mostrar a un nen reflexiu, o amb falta de confiança.
  • Traços: Els continus, sense interrupcions, solen denotar un esperit dòcil, mentre l'esborrat o tallat pot revelar a un nen una mica insegur i impulsiu.
  • La pressió del maneig: una bona pressió indica entusiasme i voluntat. Com més fort sigui, més agressivitat existirà, mentre com més superficials demostra falta de voluntat o fatiga física.
  • Els colors: el vermell representa la vida, l'ardor, l'actiu; el groc, curiositat i alegria de viure; el taronja, necessitat de contacte social i públic i impaciència; el blau, la pau i la tranquil·litat; el verd, certa maduresa, sensibilitat i intuïció; el negre representa l'inconscient; el marró, la seguretat i planificació. És necessari afegir que el dibuix d'un sol color pot denotar mandra o falta de motivació.
Us convidem a endinsar-vos en el món fascinant dels dibuixos del vostre fill. Descobrireu aspectes del seu caràcter i les seves vivències de les quals, aparentment, no tenieu mostres.

dilluns, 10 de maig del 2010

ALERTA!!! Informació d'actualitat.

Bona tardaaaaaaaaaaaaaa!!!

Després d'un curt i breu cap de setmana ja tornem a estar per aquí, amb més novetats i actualitzacions de gran interès per tots vosaltres.

En nostre bloc encara té una vida molt curta, però de mica en mica anirà agafant forma i per aquest motiu hem cregut que ara a l'inici era interessant anar publicant escrits diversos i variats per anar tocant diversos temes.

I avui, hem decidit parlar d'un article d'opinió publicat al diari "El Punt" de Girona; concretament és un article d'opinió titulat "Ordinadors Preelectorals" és un article de gran interès on una persona expressa la seva opinió sobre el tema dels ordinadors a les aules, tot questionant si són una eina tant fonamental o simplement, ara perquè s'apropen els eleccions electorals volen augmentar els ordinadors a les aules.

Us recomem la lectura d'aquest article, tot introduïnt la importància que té cada dia fer una mirada i lectura dels articles que creïem interessants d'algun diari, ja que fonamenten la cultura entre d'altres aspectes; però no tant sols a vosaltre els més grans de la casa, sinó ja començant ha habituar a la lectura del diari als més petits.
Actualment, cal destacar que ja no és necessari comprar el diari, ja que trobem totes les publicacions en format digital; i una de les propostes que fem nosaltres com a futures mestres és que és dediqui una estona a la setmana a fer una ullada al diari amb els infants, pares, mestres, avis...

Us animem a llegir el diari de manera diària.

Molts ptons x tots/es, fins aviat ;)

dissabte, 8 de maig del 2010

Hot Potatoes, una nova eina didàctica

Voleu conèixer què és un Hot Potatoes? Doncs llegiu, llegiu...

El Hot Potatoes consisteix en un conjunt de sis eines per elbarorar continguts digitals de tot tipus. Aquesta nova eina ha estat dissenyada per l'Equip d'Investigació i Desenvolupament de la Universitat de Victòria amb l'objectiu de facilitar al docent l'elaboració d'exercicis interactius (pàgina web i d'altres modalitats), els quals poden ser presentats als alumnes en qualsevol idioma. Es tracta d'un programa que, com la resta d'eines didàctiques de les que hem parlat, pot ser de molta utilitat per aquelles persones que treballen en l'àmbit educatiu.
A més, els programes HTML i JavaScript facilitaran al docent molt la feina ja que, un cop s'hagin introduït les dades, aquests s'encarregaran de crear automàticament la pàgina web i permetran que el professorat dissenyi i personalitzi les seves pròpies pàgines web.
Aquest programa conté sis tipologies diferents d'exercicis que són les següents:
  • JCLOZE: Genera un text amb espais buits, on hem d'introducir les paraules que falten.
  • JQUIZ: Genera una sèrie de preguntes, que poden ser tipus test i d'introducció de la resposta en un quadre de text.
  • JCROSS: Genera crucigrames amb espais per introduir les respostes.
  • JMIX: Genera exercicis d'ordenar frases.
  • JMATCH: Genera exercicis d'associació
  • JBC: Genera exàmens tipus test.
A continuació, com fem sempre per tal que els professors es facin una idea de la seva utilitat, posem a la vostra disposició un seguit d'exemples del tipus d'exercicis que poden elaborar utilitzant Hot Potatoes:
Per últim, us adjuntem un video on s'explica pas a pas com fer un Hot Potatoes de tipus JMIX:

divendres, 7 de maig del 2010

El gran llibre de l'educació: UIn abans i després de l'educació Marta Mata

Molt bon diaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, q ja som divendres Bloggers/es,

Avui estem aquí escrivint per presentar un dels altres apartats del nostre blog, que l'anomenarem "El Gran LLibre de L'Educació", en aquesta carpeta hi anirem publicant bibliografies de diferents persones que han deixat una empremta en el gran llibre de l'educació.

Per encetar aquest tema hem pensat que era de gran interès publicar un breu resum de la biografia de Marta Mata, una persona que va marcar un abans i un després a l'educació.


A continuació us adjuntem una serie de pàgines web on podeu consultar la vida, entre d'altres aspectes de qui va ser aquesta gran mestra, pedagòga...

Per a nosaltres com a estudiants d'Educació Infantil, està sent i serà una persona de referència per a la nostra futura feina i estem molt contentes de poder compartir tota aquesta informació amb tots vosaltes, ja que, estareu en la nostra mateixa situació, ja estareu treballant, sereu pares... però no en dubteu, mai és tard per aprendre coses noves.

"...La seva educació no podia ser receptiva, llegir de llibres, repetir, copiar, la seva veritable formació consistia en saber pensar, saber buscar, saber dialogar..."

Esperem que hagi estat del vostre interès

Fins aviat, ptonsssssssssssssssssssssssss!!! ;)

dimecres, 5 de maig del 2010

El que tenim més proper és el que menys apreciem!!!


BoNa TaRdAaAaAaAaAaAaAaAaAaAaAa!!!
Avui us presentem aquest enllaç com una endevinalla, havere, havere si sabeu que és "És un recurs que tots els professors/es de vegades utilitzem molt i que tenim molt a l'abast?", que sabeu què és? Doncs, correcte és L'XTEC (xarxa telemàtica educativa de Catalunya) és una pàgina web de la qual se'n deriven molts dels recursos que hem estat parlant fins ara, com Edu 1x1, la prestatgeria... és un servidor de gran interès per a tots vosaltres.

En aquesta pàgina i podem trobar des de notícies relacionades amb l'educació d'interès, un espai de participació, aspectes que es destaquen, agenda... i moltes altres coses més.

Per exemple: Dintre de l'apartat agenda trobem organitzat per mesos tallers, reunions, trobades... a la que poden assistir mestres, pares, pedagogs, nens/es...
Una de les notícies que podem trobar actualment: Els camps de treball.

Us animem a tots/es a visitar-la.

Molts ptons de part d'unes futures educadores amb molta vocació!!! ;)

dimarts, 4 de maig del 2010

Les TIC ja han arribat a l'aula!


Hola bon dia seguidors/es del nostre blog!

Heu sentit mai a parlar de les TIC? Segur que sí. Les Tecnologies de la Informació i de la Informació (TIC) han assolit els darrers anys un pes important a les aules de molts centres educatius. El nostre objectiu a l'hora de parlar de les TIC és que vostaltres, com a mestres o futurs professionals en aquest camp de l'educació que estareu sovint en contacte amb aquesta nova eina, sigueu conscients de la importància d'incorporar les TIC a les activitats quotidianes de l'aula amb la finalitat que l'alumne pugui conèixer, utilitzar i ser conscient de les possibilitats de les noves eines audiovisuals i informàtiques i, sobretot, qua aprengui a utilitzar-les de manera crítica, reflexiva i responsable.

L’escola ha d’integrar les TIC dins els processos d’ensenyament i d’aprenentatge per tal que aquests ajudin l'alumnat a assolir els objectius curriculars i incideixin positivament en el domini de les competències bàsiques.

Davant el món tecnificat i canviant que ens toca viure, en el qual les noves tecnologies ens inpregnen cada dia més, cal treballar, aprendre a utilitzar aquestes eines, no solament com a un mitjà per adquirir coneixements, o com a font d'informació sinó que les noves eines ajuden als nens a potenciar les seves capacitats i ha desenvolupar les habilitats de pensament. Les noves tecnologies ens presenten formes diverses de representar els coneixements i ens ofereixen la possibilitat d'accedir i processar informació de manera diferent.

Si alguna cosa tenim clara és que el món de les TIC genera un potencial d'activitat molt gran, amb una gran dosi d'entusiasme, il·lusió i atracció per a tots els nens i nenes que comencen a assaborir aquesta nova experiència.

Tal i com diu Lipman : "Un infant que ha millorat la capacitat de pensar no sols és un infant que s'ha fet gran, sinó que és un infant que ha augmentat la seva capacitat de crèixer". Així doncs, amb les TIC i d'altres eines educatives farem possible que els nostres infants arribin a ser membres solidaris, dialogants, responsables, lliures, feliços, totalment integrats dins d'una societat plural que, entre tots, intentem contruir.

Tot seguit us facilitem unes adreces on disposareu de material per tal de treballar les TIC a l'aula de manera fàcil i sencilla, esperem que us sigui útil i recordeu... "El mestre que intenta ensenyar sense inspirar en l'alumne el desig d'aprendre està tratant de forjar un ferro fred". Horace Mann:
http://www.xtec.cat/zercanigo/ticedinfantil.htm
http://www.xtec.cat/zercanigo/ticedinfantil.htm.

Uns contes molt bonics!!!

BoN bOn DiA, bOn BoN dIa DiA!!!

Ja tornem a estar per aquí per parlar de contes, creïem que aquest pot ser un enllaç d'interès per a tots vosaltres, des dels més petits fins als més grans de la societat.

Aquesta vegada ens dirigim a vosaltres per presentar-vos una pàgina web que trobem dintre de tv3, potser alguns de vosaltres encara ho recordareu, fa una mica de temps a tv3 feien unes emissió anomenada una "Mà de Contes", explicaven contes de tots tipus des de populars fins a contes d'altres països.

Aquest és un exemple, "La Gran Cursa"; d'un de molts dels contes que us podeu trobar, en aquest cas ha estat extret del youtube (encara que fent un simple click a l'enllaç que teniu a continuació us trobareu a la pàgina d'inici d'una "Mà de Contes").



Els contes sempre són un element molt didàctic i de gran interès per a tota la població, encara, que en aquest cas aquests contes van dirigits als més petits i joves.

Us animem a visitar aquesta pàgina hi ha utilitzar-la com a element didàctic per als vostres alumnes, fills/es, nebots...

Q vagi bé, fins aviat.

Muaaaaaaaaaa ;)

dilluns, 3 de maig del 2010

Sabeu què són les Webquests?


Heu sentit mai a parlar d'una webquest? Voleu conèixer en què consisteix aquesta eina? Doncs llegiu, llegiu, us ben assegurem que es tracta d'una proposta didàctica prou interessant dirigida a l'alumnat.

Doncs bé, tal i com hem avançat, les webquests són activitats enfocades cap a la investigació i basades en la recerca d'informació a Internet. Es tracta, doncs, d'una pàgina la finalitat de la qual és aconseguir que els alumnes siguin capaços de dur a terme per sí mateixos la recerca d'una informació determinada per via Internet a partir d'unes dades i extraent, alhora, les seves pròpies conclusions a partir del treball en equip.

Aquesta nova eina que l'alumne té al seu abast es basa en la ja coneguda concepció constructivista que afavoreix l'assoliment del nou aprenentatge a partir dels coneixements previs dels que disposa l'alumnat.

Les webquests presenten la següent estructura:
  • Introducció: es presenta als alumnes el contingut d'aquesta activitat didàctica de manera atractiva i motivadora per tal de captar la seva atenció.
  • Tasca: se'ls proporciona una descripció del que hauran de fer al finalitzar l'activitat així com elnombre de persones que participaran en un mateix grup de treball.
  • Procés: es fa una explicació breu i precisa de les estratègies que hauran d'emprar per tal de dur a terme la tasca de manera efectiva.
  • Recursos: se'ls hi dóna una sèrie de material per a que puguin realitzar l'activitat.
  • Avaluació: se'ls indica com s'avaluarà la tasca i quins criteris seguiran durant l'avaluació.
  • Conclusió: es fa un resum de l'activitat i els alumnes reflexionen sobre els resultats obtinguts.
  • Orientacions per al professor: es proporciona al professorat informació sobre com dur l'Internet a la pràctica.
Us ha agradat aquesta breu explicació de en què consisteix la webquest i de quines parts consta? Us agradaria fer el vostre propi webquest? A continuació us adjuntem uns enllaços per si us animeu a fer-ne un. És molt divertit, proveu-ho, proveu-ho!
http://www.phpwebquest.org/catala/index.php
http://aula21.net/Wqfacil/webcat.htm


Tot seguit, posem també a la vostra disposició un seguit d'exemples per tal que pugueu agafar idees a l'hora de confeccionar el vostre propi webquest, animeu-vos!
http://nogal.mentor.mec.es/~lbag0000/
html/triangulos_rectangulos.htm

http://sites.google.com/site/organulscellulars/tasca
http://sites.google.com/site/laquimicadelcarboni/home

Això va de CONTESSSSSSSSSS!!!

BONA TARDAAAAAAAAAA!!!

El conte és un element de gran importància des de que els infants són ben petits, ja que els afavoreix molts aspectes del seu desenvolupament cognitiu i motor i en un futur els facilita la lecto-escriptura.

Tot rebuscant i fent una mica el xafarder per internet hem trobat una pàgina de gran interès on hi ha una gran quantitat de contes per a grans i petits, però aquesta pàgina no només ens presenta aquestes possibilitat, sinó que en té moltes altres més.

Us animem a visitar-la.

Molts ptons ensucratsssssss!!! ;)

La tecnologia avança; ens preguntem que és el "Projecte 1x1?"



Holaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ja us trobavem a faltar!!!

Després d'un cap de setmana "de festa", ja tornem a estar per aquí. Alguns de vosaltres avui potser no heu anat a treballar, però nosaltres, ja tornem a estar a la rutina de sempre i amb molta feina; però, sabem que vosaltres cada dia ens esteu esperant i això per nosaltres és molt important!!!

Ara ja anant al gra, us presento una altra pàgina web de gran interès dirigida per a professors/es.

Tots ens preguntarem "QUÈ ÉS EL PROJECTE EDUCAT 1X1?"
- De mica en mica les tecnologies de la informació i comunicació han anat guanyant terreny en el camp de l'educació i cada vegada són més utilitzades per grans i petits. El projecte eduCAT 1X1 que a més de noves dotacions a les aules (pissarres digitals a les aules, zones wi-fi) i la disponibilitat d'un ordinador portàtil per cada alumne, comprèn el desplegament exploratòri dels llibres de text en format digital. Aquesta actuació vol ser una aportació més destinada a l'adquisició i el desenvolupament de les competències necessàries en la societat del coneixement.

Això, només és una petita pinzellada i breu del que és aquest projecte tant innovador.

Esperem que hagi estat del vostre interès.

Molts petons per tots/es ;)